Sunday, November 30, 2008

cuti ini

hari ini hari ahad , saya tidak kemana mana cuma luangkan masa bersama keluarga, mama && adek saya . oh ayah bekerja di hari mggu ini maklumla anggota polis keje tak kira masa . hari ini saya tolong mama buat keje, hm kemas rumah && memasak . sesudah saya menyiapakan duty seharian saya yang sentiasa ada tidak terhenti henti , saya meng'online'kan diri di pc, nak maen laptop adek saya maen game the sim , tak mahu kacaunyer .

actually , saya bosan bosan teramat cuti sem ini, tidak berjumpa dengan kengkawan yang ada sekitar di kawasan perumahan saya , cume menepik ajew la di rumah ini . saya amat rindu dengan housemate saya ,rase nak pegi ke bangi tapi tiada sesiapa di sana . kalau hari isnin hingga jumaat mama && ayah tiada pergi ke keje tinggal puteri nya berdua saya dan adek. kami bosan hanya internet la dapat menghiburkan kami .

adek saya takesah sebab dye memiliki macam macam hiburan , ps2,psp,game boy && kesukaan game dye bermacam macam jenis . saya hanya internet yang kini membosan saya , komik?novel? oh saya da habiskan membca kesmuanya . saya mahu ke mph, popular atau kunikoniya uhh btl ke ejaan itu? sebab dah lame tak jejak kaki ke klcc. hee ;pp saya nak beli komik nak beli novel && macam macam buku lagi . tapi mama && ayah amat susah nak lepaskan saya .

oh gegile terkongkong dengan situasi begitu , kemana hendak saya pergi mesty di tanya bagai tuan puteri satu soalan saya tanya mereka memantulkan beribu soalan kepada saya . oh susah sungguh jd puteri kesayangan ayah ne . hurm handphone? oh tidak ada credit sebab saya malas nak keluar membeli topup, teman teman kadang kadang mesej ajak hang out bersama , tapi saya diam tidak membalas , oh maafkan saya yup .

cuti cuti kali ini memang membosankan hidup saya ! ya sungguh !! tiada apa apa planning dari my parents sebab both sangat sangat busy dengan keje . bosan bosan ! rutin seharian bangun mandy, kemas rumah , memasak , online && d waktu petang jemput my mum balek , menjelang malam online online smpai saya bosan dan ada tika menonton tv yang siaran nye sentiasa d ulangi . huh ! oh apakah seterusnya hari hari yang akan datang ?

saya tidak sbar menunggu kemasukan bulan baru untuk pulang ke bangi dan menyambuang rutin harian yang baru . sabar sabar itu saya mampu ! saya mahu berjumpa teman teman ! saya amat rindu mereka semua , hurm itu la saya di ketika cuti ini aktiviti yang tak pasti apa saya lakukan kini .



*petang yang indah ; saya mahu ke pantai
melihat matahari terbenam keseorangan*

2 comments:

Maira Adreanna said...

kinokuniya lah sayang :) yeah cuti sgt busan adeh

Dyan Myiaa said...

oh really?
hee ;pp