Monday, November 24, 2008

kebebelan

bebel ? saya membebel ? tidak ! NO !! ya saya tak nafikan kadang kadang saya membebel pada satu benda yang tidak saya sukai . tapi saya tidak melepaskan pada sesiapa kebebelan yang begitu panjang .saya terfikir adakah tika saya membebel ada yang tidak suke && membuat mereka bosan . hurm ~ sejenak saya perhati apa yang saya bebel kan sehingga ada yang tasuke ? mungkin saya hanya bercakap tapi si dia memikir saya membebel . oh salah kah saya menyatakan sesuatu dengan panjang lebar ? sebab saya tahu saya memang suke bercakap, suke berborak takesah pasal apa apa pun .

oh mungkin si dia tidak mengenali saya lagi , tapi tape la mungkin satu hari dia bisa mengerti . teman teman yang sudah lama mengenali saya bisa fahami saya . mungkin bukan dia ! saya tidak berkata apa bile dia luahkan rasa hati dia tentang ' kebebelan saya ' . saya fahami setiap bibit kata yang dia cuba sampai kan untuk saya . saya harap dia bisa kenali sejenis 'kebebelan atau omongan banyak saya ' . walaupun saya agak terasa la atas kata kata nye buat saya , tapi tape saya takesah && saya faham . ;))

kebebelan dan omongan saya harap dia bisa bezakan kini , jika dia beranggapan saya omongan banyak dan dia maksudkan membebel oh tape saya akan kurangkan bercakap dengan dia . tapi tidak pada teman teman saya yang tidak beranggapan begitu . sekian


"bebel itu hanya sebuah nasihat,
tidak percaya ? kenapa ibu kite
membebel bila kita melakukan salah ?
fikirkan sedalam nye oke . "


*selamat malam*

2 comments:

Maira Adreanna said...

seronok ape membebel :D

Dyan Myiaa said...
This comment has been removed by the author.