Tuesday, December 2, 2008

cerpen hati && novel

cerpen itu suatu aplikasi sebuah cerita pendek yang menceritakan sesuatu kisah cerita kehidupan dongeng manusia, oh ada kala nye benda yang di ceritakan memang ada realitinya , tak di nafikan .
hee saya minat pada cerpen, sejak di bangku sekolah lagi saya berkhayal setiap bibit kata dalam sebuah cerpen seolah olah saya di dalam cerita itu . oh sama juga dengan novel sebuah cerita panjang tentang kehidupan manusia adakalanyer, ya seronok baca kisah kisah itu semua.


saya rase kan kadang kadang itu mahu sahaja jadi watak dalam cerpen && novel yang saya baca . hee rase diri ini di sanjungi pulak . haha ;pp tapi saya tak bisa jadi gadis yang mulia seperti dalam cerpen dan novel itu sebab ianya hanya ilusi semata mata. tika d bangku sekolah sering kali saya jadi perhatian cikgu bahasa melayu untuk menerang sesuatu cerpen atau novel di sekolah dahulu. manis dan indah sungguh tika itu saya menjawab dengan penuh semangat . oh saya rindu saat itu!


buku buku tika di bangku sekolah
hee hanya 3 buah sahaja saya
dapat miliki yang laen ntah.


kini saya dapat luangkan masa dengan membaca cerpen di internet , hee mcam macam kisah saya dapat bayangkan dengan sedalam nya . layarilah lamn web ini ; cerpen haty yang tertulis di teman blog saya . di situ bermacam macam cerita ada , sangat sangat seronok disitu juga kita dapat menghabiskan masa dengan cerita yg kemungkinan ada berkisah tentang latar hidup kita sendiri oh mungkin la .


selaen internet ini dapat saya luangkan masa bersama membaca novel novel di rumah , hee saya mahu jadi watak dalam novel itu , bisakah? haha ! sekian lontaran kata dari saya tentang cerpen haty && novel .



*tamat; dengan senyuman yg amat manis*