Friday, February 27, 2009

aku gile CAMERA bukan HP

yess that my hobby && fav ;)


aku gile CAMERA bukan HANDPHONE . uyeahh itu tittle aku di atas dan ia membabitkan hobi aku yang suke sgtsgt capture picca opss bukan aku sahaja tapi sekitar bende && apa jua tarikan yang menarik buat aku akan aku snapsnap . yes sombody always saying if we have one special things in our life sure we were love tht things . ryte ? same like me wut ever i like i'll love forever && ever .

if can i want getting wutever type of camera not handphone , such as nikon , olympus , sony ,and etc . not like handphone even mcammcam jenis handphone ade but tht not interesting for me . HAHA idk why c(; when i snapsnap the picca i felt satisfied gegile la uhh dunno how to say . i love photography && i love nature and wildlife , i especially enjoy photographing flowers, things , butterflies & etc . bile da fall in love dgn camera ne we should know or understanding about point and shoot digital camera example hurm megapixel , depth of field , zoom ,macro mode , aperture and shutter speed .

when we said bout handphone sure ramai yg suke && akan tukar bermcam jenis hp la , oh tak pada aku oke ? aku tasuke hp && tak pernah terlintas di hati nak memiliki hp secanggih mane pown even aku selalu tgk kwnkwn aku gmar changed their hp every year ;) idk why . oh mybe itu hobby dorang , macam aku suke camera tp takkan nak change tiap2 tahun kan ?


##smile smile ##


i have been looking at getting a camera digital for some tyme now , i particularly like NIKON cameras hee ;D they are usually the best kan kan ? agree with me ? i currently have a olympus camera , but i really want a true nikon ;)

oh gosh , for some people (usually men ) "loving the camera" is just like their for some men loving their motorcycles ,car & etc . i think it's sumthing we should love our camera ryte ?
tht my opinion oke ? depends jugak pd minda korang tok fikir hehe :D so if i have one camera speciall someday yeah i'll definitely love my camera . i find tht taking picca and using my camera make me feel very good . haha chill !

if you love your camera , it will love you bax && it will show in your photography :)

so anyone can snap the picca . && also become photographer ryte ?
just be urself , confident . ignore about wat other ppl saying about
ur picca . *tht not good* hey lantak la itu picca aku & tak curi picca
org laen pown c(; yes great .

ape pown jns camera klu kite pndai snap picca takesah
dr asal mne sekali pown picca tu di captured , tht our talented kan ?
and say critics are welcomed thank you .

so say I'M A GOOD PHOTOGRAPHER . :)




that's all about my entry hee ;]

24 comments:

::cHeNta_tiEha:: said...

kite pun suke amik picci....
sep2!
:D

.dyanza.maya. said...

::cHeNta_tiEha:: -
oh suke jugak ye ?
hehe give me 19
uyeahh :)

gades said...

cool !!!
u mmg photographer yunk ;)

.dyanza.maya. said...

gades ;
hee mekaseh ;]

bintang malam said...

dyan sayangggg, aku setuju katamu itu la tak sume pixcha yg kite ambik kualitinye berhdap pada camera cggih ajerk kan??

yeee benar sekali sumer boleh jadi photographer lalala ..

.dyanza.maya. said...

bintang malam ;
yes tht true darl
kamu pown bley jd photographer jugak
ngeengee !

AFIQ'S said...

ouh haa!
i love it too.
but not enuf moneylahh nk buy dat thing.
juz dreamlahh.
:)

.dyanza.maya. said...

AFIQ'S ;
oh same with me
hehe not have enough money now
tape dreaming just free of charge
hehe ;DD

Kartika Azmi said...

saya suka tgk gambar yg cantik ;)

wunny_hunny said...

nk jd geng gk!
suke jgak amek gmbr..hehe..
tp suke jgak brgmbr!
kdg2 mcm sgan nk offer mmbr suh amek gmbr kite..heeee...
kite suke jgak kamera mcm tu!
asek usha org je yg ad kmera mcm tu..sndri bile ntah mau beli.. =p

lya said...

pencinta dunia photo la nie

.dyanza.maya. said...

Kartika Azmi ;
saya juga hehe ;D

wunny_hunny ;
itu la jumjum beli
bersama camera idaman kite
:)

Iya ;
yes tht true darl .

angkasa said...

sis ada dslr?
nk jugak!
hehe

.dyanza.maya. said...

angkasa ;
uishh tada la sayang .
angan2 ajew ne ;D

Strobery.itu.aku said...

suke amek gamba jugak tp teringin gak nak blaja cara2 nak amek gamba yg santek.haha.sape bley tulun ajar weyh?

.dyanza.maya. said...

Strobery.itu.aku ;
itu la suke gegile
ambik gambar . haha
hanya yg pakar sayang bley
ajarkan . cr guru cpet yunk
ngee ngee ;DD

aainachentak said...

agree upon 1 thing!
even cam x hebat mne if kite kreatif dat's all it takes :)
owh owh ini kata sue anna joe ya..
haha

h u n n y ' s said...

haha..aku suke dedua~
tp lg suke kat lee junki..haha <<-- promote
kacak!
=pp
lalala~

syakey said...

i do love photography too.
mmg sonok.
n nset mmg ta minat.
camera lg besh beganda ganda.
hahah

;P

.dyanza.maya. said...

aainachentak ;
haha katakta itu
best pe aina ;)

h u n n y ' s ;
haha sile promote !

syakey ;
yup tht true
triple lg
HAHA ;D

maira.adreanna said...

hoping of getting a dslr too .super eager//

.dyanza.maya. said...

yes tht true ;D

dnieAlias said...

nikon mmg best...b4 this i used sony but nikon is superb eventhough haven't explore it thoroughly lagi..btw, all the best for your own cam..wee

.dyanza.maya. said...

dnieAlias ;
oh really ?
oh tqtq for ur info
;) yes i'll try get
my own camera .